מקצוע ההוראה הוא מקצוע חשוב ומאתגר מאוד, ובתוכו, הוראת תלמידים מהחינוך המיוחד הוא חשוב ומאתגר כפליים. מי שפונה אל ללמד בחינוך המיוחד הוא כנראה אדם בעל יכולת הכלה גדולה, חמלה, ורצון כמעט אין סופי לעזור ולתמוך בקבוצות החלשות ביותר בחברה.
לימודי חינוך מיוחד הם לימודים אשר מכשירים את הסטודנטים לחנך, ללמד, לעזור, לשקם, לתמוך ולקדם, ילדים בגילאים שונים, בעלי צרכים מיוחדים מסוגים שונים, בכדי להכשיר אותם להיות אזרחים המשולבים בחברה, ומצליחים בחיים.
מעבר לידע הפדגוגי המקובל, אליו נחשפים סטודנטים להוראה בכל המסלולים, סטודנטים הלומדים במסלול של זה, נחשפים למגוון רחב של צרכים מיוחדים ולקויות הן רגשיות והן פיזיות כמו: לקויות למידה, פיגור שכלי, אוטיזם, מוגבלויות פיזיות, הפרעות רגשיות, הפרעות התנהגותיות, קשיי שמיעה, קשיי ראייה ועוד.
הסטודנטים אשר לומדים במסלול זה לומדים להכיר את סוגי ההפרעות השונים ואת מקורותיהם. הם לומדים לאבחן לקויות, ובנוסף, גישות שונות לטפול ואסטרטגיות הוראה מגוונות.
בחינוך המיוחד, לצד המחנכים, נמצא גם צוות גדול של אנשי מקצוע כמו: סייעות, פסיכולוגים, ותרפיסטים במגוון אפשרויות: בעלי חיים, אומנויות, מוזיקה, תנועה ועוד. לימודי חינוך מיוחד מכשירים את הסטודנטים להתאים, ולשלב בין כל אנשי המקצוע אותם פוגש הילד במהלך לימודיו.
בשונה מהחינוך הרגיל, מי שמכשיר את עצמו ללמד בחינוך המיוחד, לומד להורות ילדים וצעירים עד גיל עד גיל מבוגר באופן יחסי.
לימודי חינוך מיוחד במסלול אחד מעניק תעודה של מחנכים לילדים מגיל לידה עד גיל 6. מסלול אחר מעניק תעודה של מחנכים לילדים ולצעירים בין הגילאים 6 עד 21 שנה. במסלול זה מספר התמחויות: התמחות בבתי ספר יסודיים (כיתות א' עד ו'), התמחות בבתי ספר על יסודיים, והתמחות בבתי ספר של החינוך המיוחד או בכיתות משלבות בבתי ספר רגילים.
עבודה בחינוך הפורמלי: חינוך כיתות של החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים; עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים אשר משולבים ולומדים בכיתות רגילות; בתי ספר של החינוך המיוחד; מרכזים טיפוליים ובמתי"א.
עבודה בחינוך לא פורמלי: מוסדות של חסות הנוער; בתי כלא; בתי ספר ליד בתי חולים לילדים, ובתי חולים לבריאות הנפש; עמותות שונות.