עבודת המורה דומה לעבודתו של חקלאי. על החקלאים נאמר: "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". כך גם המחנך והמורה, משקיעים עבודה רבה וקשה, אך התמורה, כאשר היא מגיעה היא גדולה ומתגמלת ביותר. לכן, מי שבוחר לפנות אל לימודי חינוך והוראה צריך להיות אדם בעל חזון, אורך רוח ותחושת שליחות.
היום, ניתן ללמוד לימודי חינוך/הוראה הן במכללות להכשרת מורים הפזורות בכל חלקי הארץ, והן בחוגים לחינוך במסגרת הפקולטות למדעי החברה בכל האוניברסיטאות. בכל מקרה הלימודים הם לימודים אקדמיים, וכל מורה שנכנס היום לכיתה חייב להיות בעל תואר ראשון לפחות.
התארים בחינוך הם: A.B תואר ראשון בחינוך, לאחר לימודים של שלוש שנים, או B.Ed תואר ראשון בחינוך בתוספת תעודת הוראה, לאחר לימודים של ארבע שנים.
בכל מקרה, בכל המוסדות מתקיימים לימודי השלמה לתעודת הוראה, ולימודי הסבה של אקדמיים להוראה.
הלומדים לקראת תואר בחינוך והוראה באחת האוניברסיטאות לומדים אותם בתוספת חוג נוסף כמו: סוציולוגיה או פסיכולוגיה, או כלימוד חד-חוגי.
הלומדים במסגרת המכללות לומדים חינוך והוראה במסלולי לימוד שונים ובהתמחויות שונות. המסלולים מגדירים את סוג החינוך אותו מבקש הסטודנט ללמוד, או את גיל הילדים איתם הוא מעוניין לעבוד, כמו: חינוך לבתי ספר יסודיים, חינוך לבתי ספר על יסודיים, חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד ועוד. בנוסף, יש במכללות התמחויות שונות המגדירות את הדיסציפלינה בה מעוניין הסטודנט להתמקצע, כמו: לשון, גיאוגרפיה, אנגלית, מתמטיקה ועוד.
מי שמסיים את לימודי התואר יכול לפנות לקריירה של מורה ומחנך במסגרת החינוך הפורמלי דרך משרד החינוך או הרשויות המקומיות (המעסיקות את המורים בבתי הספר התיכוניים), במסגרות החינוך הבלתי פורמלי, או במסגרת האקדמיה, בכיוון של מחקר.
בנוסף, יש היום אפשרויות רבות ללימודי המשך ותואר שני במסגרת של לימודי חינוך, באקדמיה, באוניברסיטה הפתוחה, ובכל המכללות להכשרת מורים. בכל אחד מהמוסדות האלה קיימים לימודי תואר שני, בהתמחויות מיוחדות וספציפיות, כמו: מערכות למידה, טכנולוגיות למידה, מינהל מערכות חינוך, חינוך מוזיקלי, ייעוץ חינוכי, חינוך לאומנויות, חינוך לשוני ועוד.