תואר שני בייעוץ חינוכי הוא מהתארים המשמעותיים ביותר שיכול לבחור בהם בוגר תואר ראשון מתוך שלל מקצועות החינוך השונים. תואר שני בייעוץ חינוכי עשוי לשמש לא רק כמקפצה השכלתית, וכמובן אך לא רק גם כעליית מדרגה אפשרית במשכורת – כאשר מקומות רבים מבטיחים השתכרות גבוהה יותר לבעלי תארים מתקדמים, במיוחד לעובדים במקומות ציבוריים שעשויים ליהנות לא רק מדרוג בסיסי גבוה הרבה יותר לחישוב המשכורת. עיקרה של התועלת הגבוהה מאוד בטווח הארוך שניתן להשיג מלמודים מתקדמים בתחום היעוץ החינוכי הוא מעצם השגת נקודת זינוק ופתיחה טובים הרבה יותר למקצועות בכירים וניהוליים בתחום. תפקיד של יועץ חינוכי הוא כיום מרכזי בצוותי ההובלה - הנהלה – והתווית המדיניות החינוכית בבתי הספר.
מוסדות השכלה רבים המתמחים ב- תואר שני בייעוץ חינוכי כלל לא מעמידים דרישות היסטריות שלא לצורך כבתארים מתקדמים רבים בתחומים ובפקולטאות אחרות. לביצוע תואר שני בייעוץ חנוכי נדרשים אם כך לרוב ממוצעים סבירים בלבד- בסביבות השבעים וחמש, לעתים קרובות כשהתואר הראשון הכיל רכיב מהותי מהתחום – חוג אחד מתוך שניים או חד-חוגי חינוך למשל. את התואר ניתן ללמוד הן באוניברסיטאות והן במכללות נבחרות רבות.
מוסדות השכלה רבים מציעים מסלולים שונים ומגוונים להתמחות תואר שני בייעוץ חינוכי. לעתים קרובות המסלולים המוצעים מאפשרים בחירה בין עשית תואר שני בתחום– ללא תזה – כלומר ללא ביצוע עבודת מחקר, אך גם מאפשרים כמובן לעשות תואר שני מלא בתחום הייעוץ החינוכי עם עבודת מחקר. לרוב כל מסלולי הלימוד נגישים לכל - עם או בלי התזה - עבודת המחקר.
מסלולי הלימוד כאמור רבים ומגוונים: קימים מסלולי התמחות בייעוץ בחינוך המיוחד, או למשל בייעוץ בגיל הגן;
מסלולי לימודי המשך בתחום טיפולי בשילוב אמנויות שונות, ו – או בטיפול עם בעלי חיים; התמחויות שונות בלקויות למידה, חינוך מיוחד, אבחון וטיפול בלקויות למידה, ועוד; מסלולים מיוחדים לעובדי חינוך והוראה, בהתמחות תפיסות חינוך חדשות, בשלוב שיטות לימוד והוראה חווייתית, יצירתית, מעשית ועיונית. מגמות לייעוץ חינוכי, טפול באומנויות – ביבליותרפיה וחינוך והתפתחות האדם, התמחויות בגיל הרך, בילדים עם צרכים מיוחדים, ועוד.