לימודי תואר שני במנהל עסקים MBA הפכו בשנים האחרונות לעגל הזהב עבור אנשים רבים. בעולם המערבי ובכללו גם ישראל אנו עדים לעליה בדרישת ההתמקצעות, לעתים אף דרישת יתר להתמקצעות יתר, בכל תחומי העיסוק והלימוד – עד דלא-ידע: וכל פקיד ושרברב נדרש לתואר ראשון רק כדי 'לקחת טלפונים'.
להרחבת השכלה עשוי להיות צד שלילי, כאשר היא מבטאת עליה בסף הדרישה המינימלי לכניסה לתחום ולעבודה – לאור ביקוש גדול העבודה, כלומר כשהיא מבטאת הוספת מדרגה מקשה לעובדים לאור מיעוט במשרות פנויות ועובדים רבים שעטים על כל משרה. אך להרחבת דרישת ההשכלה גם צדדים חיוביים.
הרחבת ההשכלה ללימודי תואר שני מתנהלת באופן תקין בריא לחברה, כאשר תחומים מתפתחים לרוחב ולעומק, וכשתחומים נעשים אינטרדיסציפלינריים במידה כזאת שנדרשים אנשים מתחום אחד להתמחות ולהבין בתחומים רבים נוספים כדי לבצע את עבודתם כראוי. כך ברור שנדרש מפסיכולוג קליני להתמחות בטיפול במסגרת לימודי תואר שני, וברי שאיש מחשבים יבין גם בתקשורת, ושאיש מערכות אלקטרוניקה יבין גם בחשמל.
ערוב ושרוג התחומים השונים מתבצע בתחומים רבים, בעיקר במישרות ניהול, החל ממישרות הניהול הזוטרות – והמשך מעלה בהיררכיה הארגונית. רכזת פרט ושכר באגף משאבי אנוש תדע לסיע ללקוחותיה העובדים בארגון בצורה מיטבית, למשל כאשר המנהל שמעליה יהיה בקיא היטב בדיני עבודה לפחות, אם לא גם דיני חברות ותאגידים, נזיקין ועוד. בהתאמה ברור שמעצם טבעם – למודי תואר שני במנהל עסקים MBA ידרשו בשוק עבודה שכמות משרות הניהול בו גדלה, ושמתפתחת בו בפרט ובאטמוספירה החברתית בכלל אווירה המפתחת ומייעלת תורות ניהול.
לימודי תואר שני במנהל עסקים MBA מבוקשים כיום מאוד בעולם ובישראל בפרט. דוקא כשלאדם הניגש ללמודי תואר מוסמך בתחום זה המהווה למודים מתקדמיםאין כל נסיון ניהולי, ולעתים אף חסר כמעט כל נסיון ןבשוק העבודה – דוקא אז למודים אלה מהווים יתרון על פני אחרים שטרם התנסו והכירו את התחום ואת מיטב תאוריות הניהול על התפתחותן כיום. בכל מקרה באופי התפתחות השוק למודי תואר כזה מהווים יתרון, והיות והם הופכים לדרישת סף מינימלית - נגזר שכדאי לו ללמוד אותם.